Konzultáción jegyzetelés helyett

Korunk egyik új fogalma az élethosszig tartó tanulás bizonyos foglalkozási körökben fokozottat és gyakran használatos szóösszetétel. Ilyen foglalkozási kör a tanár munkakör is.

Az egyetemi, főiskolai tanulmányaik befejeztével az iskolai padokból kikerülve szembesülnek a fiatal tanárok azzal, hogy szinte azonnal kezdhetik a különféle szakmai továbbképzéseket, melyek terjedelmüktől függően eltérő óraszámú tanúsítvánnyal járnak. Ezekből hét évente össze kell gyűjteni 120 órát önerőből, önszorgalomból.

Ezek a továbbképzések különféle témákban szerveződnek, melyek lehetnek módszertani, szakmai képzések. Munka és család mellett nem könnyű ezeket a képzéseket elvégezni.

Jól bevált gyakorlat, hogy a képzések támogatását pályázati forrásból biztosítja az intézmény. Ezekben az esetekben a nevelő testületből szinte minden pedagógus részt vesz a képzéseken, ami annyi előnnyel jár, hogy nem kell különféle távolságokra utazni a képzés színhelyére, hanem az előadók jönnek az iskola falai közé. Ebben a formában nem annyira fárasztó a képzés, mivel az utazás fáradalmai nem terhelik a tanárokat.

Manapság könnyebbséget jelent a továbbképzéseken az a lehetőség, hogy az előadás anyagát az iphone készülékek segítségével rögzíteni lehet, így nem kell folyamatosa jegyzetelni, vázlatokat készíteni. A zárótesztre így könnyebbé válik a felkészülés a hangfelvétel visszahallgatásával.

Persze akadályok, nehézségek gyakran előfordulnak ezeken a képzéseken is. Utolsó képzésünk alatt történt ugyanis, hogy a telefonom mikrofonja meghibásodott, így a képzés első napjának második felében nem tudtam rögzíteni az előadó mondandóját.

Interneten való keresgélés után akadtam rá az iphone szerviz szolgáltatásaira. Kapcsolatfelvétel után a szerviz munkatársai megnyugtattak arról, hogy fél órán belül meg tudják javítani a készüléket. Így is történt. A második nap már a hibátlan készülékkel tudtam rögzíteni az előadást.